fredag 20 februari 2009

Födelsedagen närmar sig sitt slut

Kära bloggvänner!

Min nittonde artonårsdag närmar sig sitt slut och den har varit full av roliga händelser. Det bästa idag var nog när hela min klass överraskade mig med "Ja må han leva" och en fin plansch med två små paket på under klassens timme, dagens sista timme i skolan. Ingen av eleverna hade grattat mig tidigare på dagen men jag hade inte tänkt särskilt mycket på det. Sedan visade det sig att de hade planerat sättet att fira mig på redan i torsdags. Det lustigaste av allt var ändå att jag tydligen hade gjort många saker under dagen för att "hinta" om att det var min födelsedag, som att nynna födelsedagsvisor i matsalen, berätta för några att jag aldrig skulle glömma deras födelsedagar igen och en massa annat som jag (faktiskt) inte tänkte på. Jag hade länge tänkt att lägga in alla mina elevers födelsedagar i datorns kontaktbok så att jag inte ska glömma dem mera t.ex. Så här i efterhand förstår jag ju i och för sig att jag måste ha verkat underlig. Förlåt! Jag älskar verkligen hela min klass och jag tycker att det är helt fantastiskt att ni kan planera en sådan här grej och verkligen hålla ihop och hålla tyst och överraska. Ni är bäst!

Sedan blev det lite kalas här hemma också. Syrran Malin kom på besök från Piteå, mamma, pappa, mormor och svärmor var här. Andreas kom som hastigast på marängsviss (eller vad det heter) och övriga i familjen + gäster fick ta del av min underbara(?) korvbuffét.

Nu väntar Guitar Hero och öl (på min begäran) med min käraste!!!

Ses snart  /Danne

Inga kommentarer: