torsdag 5 mars 2009

Vårvindar friska

Ligger i sängen och skriver veckobrev. Det blev kort för det var tråkigt. Det är roligare att blogga faktiskt, det känns som om man kan skriva mer det som faller en in liksom. Hoppas att mina läsare också tycker det. Att det är ok att bara skriva av sig lite ibland. Jag läste i DN idag att den första tranan landat vid Hornborgasjön och någonstans såg jag att de första krokusarna börjar spränga sig upp ur jorden, jag tror det var utanför klassrummet. Det blir en vår i år igen alltså!

Jag var grymt imponerad av en elev idag som gjorde flera mål på gympan och duschade mest av alla förutom jag då som återigen gick lös med golvmoppen och skurmedel för att det luktade så illa i duschrummet. Undrar om Siv som är ansvarig för städningen har hörsammat mina synpunkter så att de riktiga städarna också kan få det att lukta gott och kännas fräscht i omklädningsrummen inom en överskådlig framtid?

Imorgon är det fredag och jag ser fram emot klassens timme som vanligt. Det brukar bli jätteroligt om vi inte leker en viss lek som vissa vägrar vara med på. Kanske får jag också en viss elevs mammas goda kakrecept snart för eleven har ju nu till och med fått en bild på Bengt!?

På lördag fyller världens bästa Anna 2 år och jag ska försöka hitta en fin present till henne efter skolan imorgon.

Nu ska jag lära mig lite mer om SkolportalN innan jag knyter mig för natten. Puss och kram till alla mina läsare (typ 6 stycken...)

PS. Grattis Stefan "Yxan" Stridh på födelsedagen. DS

1 kommentar:

Mandella sa...

nu är vi sju! Kram!