onsdag 2 februari 2011

Läkarbesök

Idag var jag hos Dr. Magnus Legert, den läkare som basade för operationen av mig. Han tittade och kände lite på benet och visade mig och läkarkandidaten som var där bilder från innan och efter operationen. Han förklarade bra hur de hade försökt lappa ihop delarna och skruva ihop allt med två olika plattor.

Röntgenremissen hade kommit på villovägar så jag fick röntga mig efter besöket i någon form av hightechapparat (luftströmsröntgen tror jag det hette). Senare när jag var åter på jobbet ringde Magnus upp på telefon och berättade att bilderna såg "så bra ut som de skulle kunna göra efter omständigheterna" vilket väl får uppfattas som glädjande. Han uppmuntrade till fortsatt muskelträning och trodde att nervskador, blodcirkulation och smärta skulle bli bättre och bättre under flera års tid.

Jag blev fortsatt sjukskriven på halvtid fram till sommarlovet.

Inga kommentarer: