söndag 12 februari 2017

Söndag 12/1 2017

Äntligen är jag fri från influensan. Istället har jag drabbats av resfeber, vilket är mycket behagligare. Två arbetsdagar med fantastiska elever och kollegor och sedan bär det av till Mentawai!

Idag var jag ute på landet och letade efter min solhatt för andra gången. Jag hittade den längst ned i en fjällrävensäck under alla lakan och handdukar som jag brukar ha i segelbåten. Yay!

Isen har precis lagt sig på Södra Björkfjärden och det var nästan åkbart. Om kylan håller i sig kommer det att vara spännande åkning där inom bara några dagar tror jag. Visserligen har jag hört att det ska bli varmare nu i veckan igen och då går väl isen upp istället. Mig spelar det ingen större roll eftersom jag ska ligga i 27-gradigt vatten på surfbrädan och fånga indiska oceanens perfekta vågor runt Mentawai.

Stället vi ska bo på heter PitStop Hill och ligger på en liten ö som heter Pulau Masokut. Här är en kartbild.

Inga kommentarer: