måndag 13 april 2009

Hemma igen

Kära dagbok!

Nu är jag åter hemma igen efter en underbar vecka med skidåkning i Funäsdalen. Vi hade två sådana där underbara vårvinterdagar med en klarblå himmel och massor av sol och snö. Den första tillbringade vi i backen och jag satte några sjukt skäna bs-treor i parken när jag fick några minuters egen åkning utan barn. Den andra tillbringade vi på fjället med skidor, pulka, snowracer, slalomskidor till Erik, spade och annan utrustning. Tur att vi tog vesslan upp annar hade vi inte orkat. Jag hade ju dessutom bakhalt. Det blev en tur runt ett fjäll på sisådär 15 km. Erik åkte 5 km själv ned på slalomskidor. Starkt gjort av en fyraåring!

Nu sitter jag sent annandag påsk och fyller i P.O.D.B. för alla mina elever. Det blir en hektisk period med nationella prov, utvecklingssamtal och en massa annat skoljobb. Ses snart och välkommen Jacke!

Inga kommentarer: