tisdag 28 april 2009

Utvecklingssamtalstider

Det var länge sedan!

Jag har haft fullt upp med jobb, båt, mc och barn och får väl skylla på det. 

Nu är jag snart klar med rättningen och sammanställningen av de nationella proven för femmorna. Överlag är jag mycket imponerad men det slår mig som lite märkligt hur många slarvfel som producerats. Jag har upplevt det som att alla elever insett att dessa prov är ganska viktiga för hur man kommer att bedömas eftersom de är just nationella och avsedda att pröva om eleven nått alla mål för år 5 i ämnet eller inte. Tur att alla mina elever är så duktiga så att de blir godkända trots slarvfel här och där. 

Jag har putsat och fejat på båten och går i GPS-köpartankar. Jag kopplade bort ett gammalt ekolod för att skapa plats åt ny GPS och nu är det "bara" en ekonomisk fråga. Hela båten har vaxats utvändigt, dammsugits invändigt och väntar otåligt på att bli sjösatt men det får vänta till Kristi Himmelsfärdshelgen tror jag. Det är ganska avkopplande att fixa med båten dessa underbara vårdagar och det är inte utan att man längtar ut på vattnet och till sommaren nu...

Motorcykeln har också fått sig en vårrustning i form av sprillans nya däck och går som en klocka.

På torsdag är det Valborgsmässoafton och vi ska åka upp till Funäsdalen för att ta avsked av vintern och ladda några sista feta hopp i Hamra eller Ramundberget. Säsongsavslutning på lördag i Ramundberget med After Ski 1000, det brukar bli en härlig dag om solen tittar fram.

Lev väl och sköt om er tills nästa gång vi hörs och njut av våren!!!


Inga kommentarer: