onsdag 24 maj 2017

Onsdag 24/5 2017

Modellad elevuppgift:
Onsdag 24/5 2017
Tre frågor från Danne & Mats:
1. Vad gjorde du på Skapatiden i morse?

Svar: Jag hjälpte några med Numbers. Jag rättade och gav feedback på bl.a. engelskauppgiften "The future". Jag försökte få alla att arbeta med vettiga saker.

2. Nämn en uppgift du har jobbat med under dagen:
Svar: Jag har jobbat med Numbers och hjälpt till att skapa diagram och utforska möjligheterna i Numbers för iPad.

3. Har du något du längtar till, i så fall vad?
Svar: Jag längtar redan till ikväll. Då ska jag och Erik sjösätta vår lilla båt och åka på en långfisketur ända till Ankarudden ute på Torö. Vi har aldrig åkt så långt med den lilla båten. Där bor den nya köparen, min gamla mattelärare från lärarhögskolan Monica Larsson :-)


Livet är lättare just nu. Det har hänt en hel del bra saker ;-)

I år ska vi åka till Gotland och fira midsommar och Mias födelsedag. Vi ska vara där 11 dagar. Hvita Frun är klar för segling, jag måste bara hitta kapellen till rullgenua och storsegel. Långhelg snart. Barnen, Snoddas och jag ska segla. Mia ska jobba hela helgen (som vanligt :-()

Det är magiskt vackert på landet nu...






Inga kommentarer: