torsdag 24 augusti 2017

Torsdag 24/8 2017

Kära dagbok!

Det passar väl fint att publicera ett första dagboksinlägg efter sommaren exakt 3 månader efter det sista inlägget för våren?

Jag hade såklart tänkt att skriva dagbok även på sommaren men det blev inget av med det. Sorry!

Jag får väl försöka rekapitulera sommaren 2017 nu istället innan jag glömmer allt. Det första jag brukar glömma efter en sommar är hur vädret var... I år var det väldigt torrt men också väldigt kallt. Kortfattat.

Direkt efter skolavslutningen åkte hela familjen till mamma och pappas hus i Kvarnåkershamn på Gotland och tillbringade midsommarafton till den 3:e juli där. Vi hade bra men kallt väder till en början och vattentemperaturen varierade kraftigt mellan 11-23 grader beroende på var man badade. Marianne kom och hälsade på lagom till Mias födelsedag och de sista dagarna blev blåsiga och regniga. Vi hade hyfsad till riktigt bra vågsurfing fyra av våra dagar där med höjdpunkten vid Ljugarn där Mia och jag ensamma surfade fantastiskt fina vänstrar vid piren!

Efter Gotland blev det landet. Barnen parkerade sig där och vägrade göra något annat eftersom kusinerna var där också.

Nästa äventyr för min del blev seglats tillsammans med Patrik, Johan, Staffan A och Peter. Båten blev proppfull och vi seglade från Södertälje via Fifång, Landsort, Ålö, Fjärdlång, Härsö till Wasahamnen där seglatsen avslutades med Megadeth på Gröna Lund. Dagen efter kom Mia med alla fyra barnen för en heldag på Grönan med åkning i alla attraktioner. Jag åkte Ikaros för första gången och dagen avslutades med årets bästa konsert; No Fun At All på lilla scen!

Dagen efter släppte Mia och jag av barnen vid ångfartyget  S/S Mariefred så att de fick åka båten hem till landet. Sedan begav Mia och jag oss iväg på ett eget seglingsäventyr. Vi seglade från Wasahamnen via Härsö och Andra sidan av Napoleonviken, någon flad som var superfin med seglarläger... Tillbaka till Hammarbyslussen och vidare till Hornstulls strand där vi låg över för att gå och klippa oss på salong Baresso och avnjuta en god middag. Motorgång hem i motvind genom Mälaren och sedan lite vila på landet innan jobbet satte igång som en spark i röven 😱

Inga kommentarer: