fredag 27 oktober 2017

Måndag 23/10 2017

Hej dagbokis!

Idag har skolan startat igen. Såklart. Jag tänkte dock skriva några rader om helgen som gått.

Jag åkte ut till landet direkt efter skolan i fredags. Fort ner till segelbåten och förberedde båtvaggan för upptagning, rensade vass och satte på stöttorna. Sedan blev det korv till middag, lite tv-tittande och läggdags framför brasan.

Lördag morgon åkte jag direkt till båtklubben kl. 07:30 för upptagning. Kranbilen var redan där och Hvita Frun var uppe redan innan lunch. Jag kunde direkt börja fixa lite, högtryckstvättade båten utvändigt och hon blev riktigt ren. Efter att ha hjälpt de andra och ätit korvlunch packade jag bilen full med dynor och andra mjuka saker som kan mögla och körde hem dem till mamma och pappa. När jag kom tillbaka till landet tog jag lilla Bustern tillbaka till båtklubben med täckställning och pressenningar. Jag hann nästan montera ihop hela täckställningen innan det blev för mörkt för att fortsätta. Jag åkte hem till stugan och upprepade proceduren från fredagskvällen. Korv igen 😱

Söndagsmorgonen inleddes med frukost kl. 08:00 och sedan bar det iväg till båtklubben igen. Jag hann få upp hela täckställningen och få på pressenningarna innan det var dags att hjälpa till att släpa gammalt virke och ris till containern vi hade beställt till städdagen. Sedan hann jag även med att vinterkonservera motorn och ta hem de sista mjuka dynorna från båten. Nu är det bara batterierna som ska ur men det funderar jag på att skippa i år.

Båten torrlagd och lagd i vinterdvala utan några större incidenter med andra ord.

Det var väldigt härligt att komma hem till familjen på söndagskvällen och äta en god middag (laxtacos) efter allt slit och korvätande på landet 😂😂😂

Nu är det dags för en ny härlig arbetsvecka, wish me luck!


- Posted using BlogPress from my iPad
Location:Skapaskolan

Inga kommentarer: