tisdag 22 november 2016

Tisdag 22/11 2016

Hej dagbok!

NU börjar jag på riktigt och ska försöka skriva inlägg så ofta jag kan, helst varje dag. Idag är det tisdag. En helt vanlig arbetsdag på Skapaskolan. Jag åt årets första lussebulle efter lunch.

Jag åkte till fjällen med barnen i helgen. Vi körde snowboard och skidor i Ramundberget och det var 50 cm lössnö överallt. Helt magiskt så tidigt på säsongen. Anna ålte snowboard, Erik testade sina tre par (!) nya skidor och jag åkte snowboard och skidor, mest snowboard. Anna har vuxit ur sina boots och sin snowboard och behöver nya grejer. Erik behöver ett par egna pjäxor med hårdare flex nu nr han ska börja träna med HSK. Jag längtar redan till jullovet.

På jobbet går det bra. Vi håller på med alla utvecklingssamtal jag och Mats och det är väldigt lugnt och trevligt att träffa alla elever med deras vårdnadshavare en halvtimme åt gången. Vi har dock dissat vår lärplattform V-klass lite och skriver omdömen där senare. Nu kör vi stenhårt med Google Classroom för uppgiftshantering och feedback på lektionerna och jag gillar det. Enkelt, tydligt och lätt för eleven att följa. Nu kan även vårdnadshavare komma in och få dagliga eller veckovisa rapporter om sitt/sina barns lärande.

I eftermiddag ska jag skjutsa Anna till gymnastikträningen och passa på att skejta i Fryshuset under tiden.

Inga kommentarer: