tisdag 6 december 2016

Tisdag 6/12 2016

Jag känner mig lite som Luke Rhinehart i boken "Tärningsspelaren" som jag läser just nu när jag säger detta:

Jag lovar att inte skriva i dagboken varje dag. En dag är ingen dag. Igår var alltså ingen dag.

Idag arbetar jag ensam i klassen om 43 elever då mina kollegor antingen vabbar eller är sjuka. Några elever är visserligen också sjuka men det är ändå en bragd att som lärare genomföra dessa dagar. Om man en typisk dag förväntas fatta runt 400 signifikant viktiga beslut för andra människor så bör det idag bli 1200 sådana för mig, det känns. Puh!

Det bästa med gårdagen, då jag inte skrev, var två saker:

1. Jag fick hem min nya snowboard, en Capita Horrorscope 155 :-)


2. Jag fick hem min nya boardbag som rymmer två brädor inför Mentawairesan :-)



Nu ska jag avsluta skoldagen på ett fint sätt, trots att mina elever börjar bli väldigt spaka och röriga efter en lång dag med endast en magister vid sin sida...





Inga kommentarer: