lördag 12 juni 2010

Landet

Idag åker vi ut till landet. Mia stannar tyvärr hemma för hon måste plugga men jag, Ana och Erik får åka ut med mamma och pappa. Roligt för barnen att få leka med sina kusiner som har kommit ner från Piteå. Vi sover nog över tills måndag morgon tror jag. Mamma och pappa har lovat att stå för matlagningen, annars hade jag inte pallat ensam med båda barnen.

Benet är lika segt som vanligt. Igår var en mastodontdag för mig med skolavslutning på altängen på förmiddagen och Eriks kalas på Naturhistoriska riksmuséet på eftermiddagen. Två extra morfintabletter tog jag men hade ändå fruktansvärd mol- och nervvärk när jag kom hem på kvällen. När jag skulle ta kvällsmedicinen upptäckte jag att jag hade glömt att ta medicin på morgonen. Inte konstigt att jag hade värk... Idag har jag tagit medicinen som jag ska i alla fall men jag behöver mer dolcontin från apoteket snarast annars får jag skarva med tradolan. Pillertrillaren...

Nu ska jag satsa på utveckling av knäledens böjning och tänja med mina olika övningar från sjukhuset. Det går så segt. Inatt drömde jag att knäleden plötsligt fungerade igen, det knakade till och jag kunde sitta som vanligt på stolen. Skönt i drömmen men ett jobbigt uppvaknande.

See ya rockers! (though noone but me is reading)

Inga kommentarer: