tisdag 1 juni 2010

Vilodag

Tisdag. Idag ska jag skriva färdigt sagan som jag började på igår, "Pojken och blåvalen". Efter gårdagskvällens molvärk lyckades jag i alla fall somna i vår stora ensamma dubbelsäng till slut. Mormor Marianne sov i tv-rummet. Erik kom in och lade sig bredvid mig någon gång på natten och mormor Marianne kom bärandes på en lite mammagnällig Anna framåt morgontimmarna. Skönt med en lugn vardagsmorgon utan stress, Marianne lämnade barnen på Höjden strax innan kl. 9.

Idag på morgonen känns det bättre och jag sitter och bloggar i köket med en skön vetevärmare under vaden. Mormor Marianne har fått med sig ICA-kort och en inköpslista och jag hoppas att det blir grillväder ikväll så att svärmor kan få något gott till livs. Jag har bett henne att köpa ett lådvin också, det funkar bra med ett eller två glas vin till maten trots medicinerna faktiskt.

Inga kommentarer: